Wat verstaan we onder financiële redzaamheid? En waarom zou dat in de volwasseneneducatie een thema moeten zijn? In Geldzorgen en educatie. Leren, signaleren, bespreken en verwijzen een artikel uit de reeks Leren in de educatie, Lesgeven, begeleiden & faciliteren legt Nadja Jungmann uit hoe educatie een bijdrage kan leveren aan het vergroten van de financiële redzaamheid van volwassenen. In dit artikel krijg je handige tips en voorbeelden over taalvaardigheid, rekenvaardigheid en digitale vaardigheden.

> Lees het artikel


Geldzorgen en educatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over de auteur

‘De financiële problematiek in Nederland is momenteel groot. Gezien de diepe recessie die wordt verwacht, leeft er een breed gedeelde vrees dat het aantal mensen met geldproblemen de komende jaren toeneemt.’ Nadja Jungmann werkt als trainer/adviseur bij Social Force en als lector schulden en incasso bij hogeschool Utrecht en trainde ze veel schuldhulpverleners en anderen die bij de schuldenproblematiek betrokken zijn.